piątek, 7 grudnia 2012

Wielka Gramatyka języka angielskiego (EDGARD) - Recenzja

           Wydawnictwo EDGARD jest w Polsce znane z tego, że książki, które sprzedaje są niezbyt drogie jak na nasze warunki a także w swojej ofercie ma podręczniki do rzadszych języków jak portugalski czy norweski. Oczywiście mało jest książek specjalistycznych, naturalnie jednak są wyjątki ale nie chciałbym się teraz nimi zajmować. Poprzeglądałem książkę od deski do deski, używałem ją na I jak i na II roku filologii angielskiej no i chciałbym podzielić się z Wami swoimi spostrzeżeniami.



          Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że na książce napisane jest, że jest ona od poziomu A1 do C1. Cóż, szczerze to niby na drugim roku filologii mam poziom  C1 a wiedza z książki nie jest wystarczająca. Być może to poziom u mnie jest wyższy i stąd moje zastrzeżenia, nie można tego wykluczyć. Owszem, wiele pomaga i stanowi solidny fundament wiedzy, szczególnie, że jest napisana w naszym ojczystym języku ale po bardziej szczegółowe zagadnienia musiałem sięgać do produkcji zachodnich.

        Stwierdzić z czystym sumieniem mogę, że książka jest idealna dla kogoś kto ma jakieś tam podstawy angielskiego i jest samoukiem, któremu zależy na nauczeniu się języka angielskiego. Zresztą od 0 także można zacząć, zawsze w razie chęci zapytania kogoś możemy skorzystać z internetu. Decydując się na zakup tejże książki jesteśmy w stanie od szkoły wręcz podstawowej do końca liceum aż po pierwszy rok filologii angielskiej ta książka może być wystarczająca, nie potrzeba nic więcej. Oczywiście jeżeli ktoś jest ambitny, szuka wyjątków, pewnych smaczków językowych to oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie w poszukiwaniu innych produkcji, bardziej zaawansowanych. Jednak dla osób chcących po prostu nauczyć się tego języka czy to do zdania egzaminu, znalezienia jakiejś pracy lepszej czy po prostu nauczenia się dobrze gramatyki jest to wręcz produkcja obowiązkowa. Nie skupia się ona na słownictwie, wymowie, jest to po prostu kompletna książka do nauki gramatyki języka angielskiego.

     Sama książka jest napisana językiem przyjemnym, łatwo się ją czyta i bardzo przystępnie są wytłumaczone rzeczy w niej nawet te trudniejsze zagadnienia. Gorzej z ćwiczeniami, które trochę mi nie odpowiadały, raz, że jest ich za mało a dwa, że są troszkę niewyważone, z jednej strony dla osoby znającej angielski "średnio na jeża" niektóre ćwiczenia faktycznie mogą zmusić do myślenia natomiast reszta jest banalnie prosta, no ale książka jest pisana także dla osób  ze znajomością na poziomie A1 więc nie można winić tutaj wydawnictwa czy autorów. Szczerze osobom znającym już podstawy języka polecam poszukanie książek typowo do ćwiczeń gramatycznych (recenzje się oczywiście takich produkcji pojawią!) co nie znaczy, że na rozwiązywaniu zadań z omawianej produkcji nie skorzystają. Jest ich po prostu zbyt mało i ktoś po rozwiązaniu zadań tutaj może na teście dostać przykład z zagadnieniem jaki nie został tutaj rozpatrzony i może być problem.

Sama książka wydana jest na ładnym, porządnym papierze. Łączna liczba stron w zaokrągleniu  to 400 stron z kluczem. Cena jej natomiast to 39,90 zł chociaż można znaleźć w internecie taniej, bardzo często są różne promocje więc można kupić po niewiele niższej cenie. Nie znaczy to, że nie warto kupić książki po pełnej cenie, szczególnie, że za cenę 40zł mamy kompletną wiedzę języka angielskiego, spokojnie możemy pod kątem gramatycznym przygotować się do rozszerzonej matury, FCE i zdać ją na dobrym poziomie! Osobom szukającym czegoś bardziej szczegółowego polecałbym rozejrzenie się za czymś bardziej zaawansowanym, wiedza zawarta tutaj jest raczej ogólnikowa.

Ocena końcowa 7+/10

5 komentarzy:

  1. Witam
    Zastanawiam się właśnie nad zakupem tej książki.
    Czy do nauki do rozszerzonej matury lepiej kupić tę gramatykę, czy poszukać jakiejś innej ?
    Jaką ty gramatykę poleciłabyś do rozszerzonej matury ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uczyłem się angielskiego w Długim Języku i polecono mi tę książkę do doszkalania w domu. Jest ok i można sobie po niej skakać powtarzając to, na co się akurat ma ochotę. Naprawdę dużo ćwiczeń, polecam. Michał

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam na korepetycje angielskiego prez skype na http://preply.com/pl/
    Sam sobie decydujesz z którym z lektrów będziesz miał lekcje, ceny też są różne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ćwiczeń nigdy za mało, natomiast wydaje mi się, że warto do nich podejść rozsądnie. Sama uczyłam się trochę tego i trochę tego z każdego czasu po troche. Pomijam fakt, że uczyłam się regułek na pamięć i szybko je zapominałam. Praktyczna nauka jest najlepsza, warto tak podejść do nauki.
    https://forumnauka.pl/forum-jezyk-angielskie/angielski-gramatyka-edgar-opinie/ tutaj widziałam bardzo ciekawe podejścia do nauki gramatyki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście gramatyka w języku angielskim jest bardzo ważna i moim zdaniem warto jest się w ogóle tego języka obcego uczyć. Ja jestem zdania, że również odkąd moje dzieci chodzą do szkoły językowej https://earlystage.pl/pl/nasze-szkoly/malopolskie to jak najbardziej coraz lepiej znają język angielski.

    OdpowiedzUsuń