wtorek, 12 marca 2013

Jamaican Patois 4 ya ma breda

Przyznam szczerze, że ostatnimi czasy bardzo mocno wsiąkłem w jamajski język. Nie jestem w stanie jeszcze napisać jakiegoś większego artykułu na jego temat, ale z tego co widzę jest on fonetycznie  o wiele bardziej zbliżony do amerykańskiego niżeli brytyjskiego angielskiego i brzmi niesamowicie! : )


Jeżeli jesteście zainteresowani podstawami tego "gangsta" języka to polecam kanał na Youtube : http://www.youtube.com/user/JamaicanSinting?feature=watch


Natomiast jeżeli chcecie posłuchać jakiegoś kawałku modnego w tymże języku to polecam sprawdzić so Sean Paul ma do zaoferowania, poniżej kilka kawałków :)



2 komentarze:

  1. Oczywiście, że w Jamajce i ogólnie w Ameryce dominuje amerykańska wersja angielskiego. To my w Europie uczymy się angielskiego brytyjskiego a już Ameryka Łacińska jest bardziej powiązana ze Stanami Zjednoczonymi.
    No i Sean Paul jest chyba najbardziej znanym propagatorem dialektu jamajskiego. Żeby poczuć klimat jamajskiego to powinieneś przesłuchać jego pierwszy hit Get Busy, niby śpiewa po angielsku ale czasem trudno jest go zrozumieć. Obecne hity przypominają bardziej muzykę amerykańską a jamajskie elementy zostały mocno zredukowane więc jest je łatwiej zrozumieć.
    A jak tam sesja? Coś długo trwała :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Get busy znam, bardzo mi się podoba, chociaż prawda taka, że sam średnio rozumiem nawijkę :)
    Co do języka to szczerze dużo bardziej podoba mi się brytyjski akcent, szczególnie taki jak jest w BBC, północno-wschodni londyński bodajże ; >
    Natomiast co do szkoły to mam 4/5 egzaminów zaliczonych i wszystkie przedmioty więc zostało mi 3 podejście do british literature, do 17 wieku. Najtrudniejszy egzamin podczas studiów, więc jeszcze chwile i to wszystko sie skonczy i znowu znajde czas na pisanie czegos ciekawego na temat jezykow, szczególnie, ze także chcąc nie chcąc musze sie laciny uczyc.

    OdpowiedzUsuń