sobota, 8 lutego 2014

Książka dla fanów literatury angielskiej



     Witajcie pod dłuższej przerwie. Niestety ostatnimi czasy byłem mocno zajęty, ciągle jestem, ale to już końcówka mojej męczarni. Aktualnie mam do zdania 7 egzaminów w 4 językach (2 już zdałem!) i mam nadzieję, że utrzymam dobrą formę.

     Dzisiaj chciałbym Wam polecić pewną książkę do literatury angielskiej, "The College Anthology of English Literature" revisded edition by Teresa Bela i Zygmunt Mazur. Książka zawiera wiersze, teksty z literatury angielskiej od tzw. Old English po koniec ery Wiktoriańskiej, czyli wszystko to co możemy chcieć przeczytać.
     Każda epoka literacka okraszona jest kilkustronicowym wprowadzeniem dzięki czemu dowiemy się w jakich okolicznościach autorzy pisali swoje teksty. To samo dotyczy się praktycznie wszystkich autorów, o każdym podane są najważniejsze informacje przez co możemy lepiej zrozumieć po co i o czym ktoś pisał.
     Wiersze te przełożone są przez wspomnianych autorów z staaarego angielskiego na nowocześniejszy, ponieważ chyba nikt z nas w oryginale Beowulfa nie przeczytałby. Oczywiście język w dziale Old English jest znacznie starszy niżeli w np. epoce wiktoriańskiej, ale fakt faktem język został przełożony na możliwy do zrozumienia dla nowoczesnego użytkownika języka angielskiego.
      Do czytania poezji angielskiej wymagany jest naprawdę dobry język, nie mówię tutaj o żadnym konkretnym poziomie, ponieważ tj poezja i proza, tego się nie przekłada na odpowiedni poziom, ale niestety C1 tj minimum. Bez tego chyba nawet szkoda próbować podchodzić, chyba, że znajdziemy polskie tłumaczenia wierszy i będziemy je porównywać.
    Książka kosztuje około 40zł, ale jest bardzo gruba, około 700 stron więc jeżeli ktoś ma ochotę poczytać poezję angielską to zachęcam do tego. Niedługo na blogu zaczną się pojawiać regularne wpisy, ale potrzebuję jeszcze trochę czasu na dokończenie pewnych spraw życiowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz